Kommunikation og konflikthåndtering - service

Kurset Kommunikation og konflikthåndtering - service er et AMU-forløb med fokus på, hvordan konflikter og krænkende handlinger kan forebygges og håndteres inden for serviceområdet.

Gruppe

Forløb

Edutasia har planlagt følgende aktuelle forløb:

  • 281350Kvalitet-1091 Bornholm Hotels

    4

    13. januar 2025

    28. januar 2025

    DKK 416,00
    DKK 3.090,88
    Tilmelding

    Tilmeldingsfrist: 6. januar 2025

Bemærk: Hvis du gerne vil deltage i et AMU-kursus, foregår selve tilmeldingen på hjemmesiden voksenuddannelse.dk. Når du klikker på knappen "Tilmelding", åbner tilmeldingssiden i en ny fane.

Forløbets indhold

Forløbet består af et enkelt AMU-fag og kan afsluttes med en mindre prøve.

Her kan du læse mere om faget:

  • Kommunikation og konflikthåndtering - service (44853) 2 dage

    Beskrivelse

    Du lærer om kommunikation og samtaleteknik, så du får bedre forståelse for andres situation og kan håndtere konflikter i forhold til kunder og kolleger på en god måde.

    Målgruppe

    Uddannelsesmålet retter sig mod personer, der arbejder inden for de jobområder, hvor der tilbydes AMU-uddannelser.

    Mål

    Deltageren kan skelne mellem professionel serviceorienteret adfærd og mellem konfliktfremmende og dæmpende adfærd og kan anvende dette gennem sin personlige fremtræden og adfærd i forbindelse med serviceydelser.

    Endvidere kan deltageren anvende enkle teknikker til håndtering af konflikter med baggrund i forståelse af menneskers psykologiske spil og forskellige roller, herunder egne roller og adfærd i forhold til kolleger, ledelse samt brugere, som fx kunder, patienter, beboere m.v. Der ud over kan deltageren udvise forståelse for krisereaktioner.

    Endelig kan deltageren anvende samtaleteknik og udvise forståelse for andres liv- og arbejdssituationer på en respektfuld måde og håndtere aggressive episoder på en hensigtsmæssig serviceorienteret og mindre konfrontativ måde.

  • Kvalitet og kundeservice i kundekontaktfunktioner (47247) 2 dage

    Beskrivelse

    Efter uddannelsen kan deltageren anvende situationstilpasset kundekontakt med fokus på kvalitet og service i overensstemmelse med virksomhedens politikker og mål og forstår betydningen heraf for virksomheden som helhed.

    Målgruppe

    Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der arbejder med eller ønsker at arbejde med kundekontakt via telefonen.

    Mål

    Deltageren kan anvende situationstilpasset formulering i forbindelse med såvel telefonkontakt og øvrig kommunikation, herunder internetbaserede kommunikationsformer, med fokus på begreberne kvalitet og service i overensstemmelse med virksomhedens politikker og profilmål for kundekontaktfunktionen. Herunder forstår deltageren, hvad arbejdsfunktionen betyder for virksomheden som helhed og kan udføre den konkrete arbejdsfunktion i forhold til at skabe grundlag for større kundeloyalitet.

Hvem er forløbet for?

AMU-forløbet er rettet mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der gerne vil lære at handle professionelt og serviceorienteret i konfliktfyldte situationer og kriser.

Forløbet henvender sig specielt til dig, som arbejder inden for serviceområdet, og som ønsker at blive klædt på med kommunikationsværktøjer og samtaleteknik, der gør dig i stand til at forstå og håndtere situationer med krænkende eller aggressiv adfærd, mobning eller krisesituationer.

Du kan eksempelvis være beskæftiget i et job med kontakt til andre kolleger, til ledelse eller til brugere, f.eks. borgere, kunder, patienter, beboere, m.v.

Ledelse 4

Hvis du er inden for AMU-målgruppen, kan du deltage på kurserne til en særdeles favorabel pris, og du og din arbejdsgiver kan ofte ansøge om VEU-godtgørelse, mens du er på kursus.

Dit udbytte af kurset Kommunikation og konflikthåndtering - service

Kurset givet dig konkrete teknikker og redskaber, som du kan bruge, når du skal kommunikere og håndtere svære situationer med konflikter på arbejdspladsen i forbindelse med serviceydelser.

Det handler om at kunne håndtere konfliktfyldte situationer med forståelse og respekt og at kunne handle på en professionel og hensigtsmæssig måde. 

På kurset lærer du bl.a. at:

  • Skelne mellem professionel serviceorienteret adfærd og konfliktfremmende adfærd
  • Dæmpe konflikter gennem din personlige fremtræden
  • Anvende enkle teknikker til konflikthåndtering
  • Handle ud fra en forståelse af menneskers psykologi og roller
  • Udvise forståelse for krisereaktioner
  • Håndtere aggressive reaktioner på en hensigtsmæssig og serviceorienteret måde
  • Udvise forståelse og respekt for andres livs- og arbejdssituationer
Female Tutor Teaching Class Of Mature Students 2021 08 26 16 13 49 Utc

Har du brug for hjælp eller vejledning?

Ønsker du at blive kontaktet af en af vores medarbejdere?

Tilføj dine kontaktoplysninger og evt. en besked. Så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Tak for din henvendelse

Tak for det! Du bliver kontaktet af en af vores medarbejdere.

Formularen kunne ikke indsendes

Et eller flere krævede felter mangler indhold, eller er ikke udfyldt korrekt.

Formularen kunne ikke indsendes

Formularen kunne ikke indsendes. Prøv evt. igen senere.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.