Kommunikation og konflikthåndtering - service

Kurset Kommunikation og konflikthåndtering - service er et AMU-forløb med fokus på, hvordan konflikter og krænkende handlinger kan forebygges og håndteres inden for serviceområdet.

Gruppe

Forløb

Edutasia har planlagt følgende aktuelle forløb:

  • 281350Kommun-440 Fjernundervisning hos Edutasia

    3

    23. februar 2023

    9. marts 2023

    DKK 384,00
    DKK 2.164,00

Bemærk: Hvis du gerne vil deltage i et AMU-kursus, foregår selve tilmeldingen på hjemmesiden voksenuddannelse.dk. Når du klikker på knappen "Tilmelding", åbner tilmeldingssiden i en ny fane.

Forløbets indhold

Forløbet består af et enkelt AMU-fag og kan afsluttes med en mindre prøve.

Her kan du læse mere om faget:

Hvem er forløbet for?

AMU-forløbet er rettet mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der gerne vil lære at handle professionelt og serviceorienteret i konfliktfyldte situationer og kriser.

Forløbet henvender sig specielt til dig, som arbejder inden for serviceområdet, og som ønsker at blive klædt på med kommunikationsværktøjer og samtaleteknik, der gør dig i stand til at forstå og håndtere situationer med krænkende eller aggressiv adfærd, mobning eller krisesituationer.

Du kan eksempelvis være beskæftiget i et job med kontakt til andre kolleger, til ledelse eller til brugere, f.eks. borgere, kunder, patienter, beboere, m.v.

Ledelse 4

Hvis du er inden for AMU-målgruppen, kan du deltage på kurserne til en særdeles favorabel pris, og du og din arbejdsgiver kan ofte ansøge om VEU-godtgørelse, mens du er på kursus.

Dit udbytte af kurset Kommunikation og konflikthåndtering - service

Kurset givet dig konkrete teknikker og redskaber, som du kan bruge, når du skal kommunikere og håndtere svære situationer med konflikter på arbejdspladsen i forbindelse med serviceydelser.

Det handler om at kunne håndtere konfliktfyldte situationer med forståelse og respekt og at kunne handle på en professionel og hensigtsmæssig måde. 

På kurset lærer du bl.a. at:

  • Skelne mellem professionel serviceorienteret adfærd og konfliktfremmende adfærd
  • Dæmpe konflikter gennem din personlige fremtræden
  • Anvende enkle teknikker til konflikthåndtering
  • Handle ud fra en forståelse af menneskers psykologi og roller
  • Udvise forståelse for krisereaktioner
  • Håndtere aggressive reaktioner på en hensigtsmæssig og serviceorienteret måde
  • Udvise forståelse og respekt for andres livs- og arbejdssituationer
Female Tutor Teaching Class Of Mature Students 2021 08 26 16 13 49 Utc

Har du brug for hjælp eller vejledning?

Ønsker du at blive kontaktet af en af vores medarbejdere?

Tilføj dine kontaktoplysninger og evt. en besked. Så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Tak for din henvendelse

Tak for det! Du bliver kontaktet af en af vores medarbejdere.

Formularen kunne ikke indsendes

Et eller flere krævede felter mangler indhold, eller er ikke udfyldt korrekt.

Formularen kunne ikke indsendes

Formularen kunne ikke indsendes. Prøv evt. igen senere.